siapa pemandu gundam ni?

My photo
assalamualaikum pembuka bicara...walaupun tak de sesi bicara yang ada...ahmad faris bin ahmad termiji nama diberi..dilahirkan kedunia yang indah ini pada 9 september 1992 bersamaan 12 rabiulawal....hijrah(aku pun tak ingat)..sedang menuntut ilmu kejururawatan...hobi yang paling aku gemari..hobi yang banyak menghabiskan duit..mengumpul koleksi robot atau pun model kit gundam...cita-cita sebenar aku..hendak menjadi seorang 'technician' yang terkemuka..tapi disebabkan latar belakang keluarga aku yang menceburi bidang perubatan (ayah aku)dan aku terjebak dalam bidang sains kesihatan ni...dan orang selalu cakap aku ni seorang yang cukup kasar..pandai-pandai koranglah nak menilai aku..

Monday, May 30, 2011

aku tak nak makan kepak ayam!

aku tak nak makan kepak ayam!..assalamualaikum!tak ada kena mengena dengan entri yang aku nak cerita..tapi aku nak kongsi dengan korang semua tentang model baru aku ni..MG Wing Gundam Zero,kalau orang yang baru nak berjinak-jinak dalam dunia pemodelan gundam ini..pasti orang akan cakap,ini lah robot yang paling cantik aku pernah tengok,tapi aku tak menafikan,ia adalah model yang cantik dan ayu..malas aku nak bercerita panjang,tengok sahaja dan layan..

bagaikan pinang dibelah dengan parang ayam..dua-dua ada kepak..

model ini ada 17 'runner' yang kena dicabut dan dipasang

kali ini aku pasang rangka dia dahulu..memudahkan
dan tidak membuang masa aku..

bahagian kokpit dia..agak-agaknya,ada
penghawa dingin tak dekat dalam tu?

yang hijau itu,kira cermin kokpit dia lah..senang cerita..
aku warnakan cermin itu guna 'marker pen'

sepatutnya,kalau ikut dalam buku manual,kena bubuh pelekat
dekat cermin itu..tapi aku tak suka,jadi aku warnakan

inilah dia bahagian dalam model ini..

bila dipakaikan bajunya..tapi belum siap lagi..

sekarang inilah hasilnya,wing gundam zero custom,
model kit gundam yang paling ayu pernah aku ada..

perbandingan..paling kiri..HG Wing Gundam Zero,MG Wing Gundam Zero,
dan MG Wing Gundam Ver.ka/EW

bahagian belakang dia..cantik~

gelap pula gambar ini..tak apa~

......tak tahu nak cakap apa......

punyalah susah aku nak buat gaya ini..usaha tangga kejayaan,
aku percaya aku boleh buat aksi yang susah ini.. 

sasaran dikenal pasti..kunci..tembak!!!

kalau aku ada latarbelakang yang sesuai..aksi ini,memang
akan jadi yang terbaik...

inilah punca sebenar aku beli model ini..barulah kena,betul tak?

nampaknya sampai disini sahajalah entri aku kali ini,kalau aku ada rezeki..aku gerenti nak beli lagi la..apa-apa pun aku harap aku dapat 'pointer' yang terbaik untuk periksa aku..nanti aku nak beli ini..assalamualaikum!


inilah musuh wing gundam zero..epyon gundam..
tunggu..aku akan dapatkan kau!




















Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Sunday, May 15, 2011

hadiah lulus semua periksa praktikal kejuruwatan..buwekk

'kelas b3-2 hanya 11 orang je lulus semua praktikal..miss,siapa?ok..kita mula dengan huruf A,....ahmad faris"..tu yang aku ingat masa pengumumannya..lepas balik dari kelas,terus aku bantai je model gundam ni..ehhh..assalamualaikum kepada pembaca,siapa yang tak teruja dan terharu apabila buat ibu bapa kita gembira,betul tak?sama la ngan aku..alhamdulillah..aku nak kongsi model yang aku bantai lepas periksa akhir sem!Force Impulse Gundam MG,beharga 160 ringgit tunai...

macam biasa la..korang akan nampak watak sailormoon kat belakang,anime kegemaran aku tu!

bagi aku..ni bende biasa yang aku akan nampak sebelum model ni siap..

buyku ulangkaji untuk periksa..buwekk

aku biasa akan mula pasang kaki dulu..sebab bahagian ni paling banyak bende kena pasang

yang ni bahagian pinggang

kan dah boleh berdiri

bahagian tangan pulak..

namapak kosong je..sebab aku belum lining kan nye lagi

dada dia pulak..badan manusia lagi kompleks..percaya la..

tunggu nak pasang kepala pulak~

korang rasa mana aku nak bubuh jet ni?

dah siap?belum lagi..ni baru benku asas..impulse gundam..bukannya force impulse gundam..

impulse gundam dan force silhoette 

sekarang ni baru force impulse gundam~

pushh..pushh..mati ko!freedom gundam..amik ni!

biar aku potong kepak ko freedom gundam!'vajra' beam saber!

nah!serangan terakhir aku akan musnahkan ko!freedom gundam,excalibur!

kalau figura sailor mercury ni keluar di pasaran,aku nak beli!

yang ni Force Impulse Gundam punya pertukaran..Destiny Gundam~

nak buat macam mana kalau dah minatkan?oleh itu jangan lah tanya benda merepek kat aku..ok lah aku nak tutup langsir,kuali,dapur dan tong sampah blog aku ni..semoga aku boleh kongsi2 lagi model baru..kalau ada..ok assalamualikum!

















Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Monday, May 2, 2011

tak terhinggga!unlimited!

assalamualaikum,kepada pembaca..ni aku nak kongsi
model baru aku,infinite justice gundam,aku dah rase gila kot pasang gundam ni..tapi selesa kalau dah siap..aku boleh katakan ni model yang tebaik yang aku ada,walaupun harganye agak mengancam jiwa..tapi puas la..tak payah banyak cakap lagi..tembak!!

sebelum pasang~

pasang kaki

ade bahagian yang aku tak tunjuk,malas aku nak tangkap gambar

dah siap pasang tanpa posing sana sini

posing sekali

posing dua kali

posing tiga kali

posing empat kali

posing lima kali

posing enam kali

lalalala~

meister aku bukan athurn zala,tapi haruka tenoh/sailor uranus

mati kau!

......kawaii-nye!ami-chan!

sampai sini je lah..aku nak tutp langsir,tong sampah dan lain2~assalamulaikum!kalau aku ade model baru..aku kongsi lagi!yay!
















Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook