siapa pemandu gundam ni?

My photo
assalamualaikum pembuka bicara...walaupun tak de sesi bicara yang ada...ahmad faris bin ahmad termiji nama diberi..dilahirkan kedunia yang indah ini pada 9 september 1992 bersamaan 12 rabiulawal....hijrah(aku pun tak ingat)..sedang menuntut ilmu kejururawatan...hobi yang paling aku gemari..hobi yang banyak menghabiskan duit..mengumpul koleksi robot atau pun model kit gundam...cita-cita sebenar aku..hendak menjadi seorang 'technician' yang terkemuka..tapi disebabkan latar belakang keluarga aku yang menceburi bidang perubatan (ayah aku)dan aku terjebak dalam bidang sains kesihatan ni...dan orang selalu cakap aku ni seorang yang cukup kasar..pandai-pandai koranglah nak menilai aku..

Saturday, January 29, 2011

aku berpaling tadah????bahagian 2

assalamualaikum w.b.t..ehh..dah berapa hari aku tak meng-update blog ni ek..?ala,biasa la tu..sibukkan?apa-apa pun ketagihan kot yang dah buat aku jadi macam ni~kalau dulu aku memang addict gila ngan gundam..sekarang dah besar macam ni baru aku boleh meng-addict balik ngan apa yang aku lakukan dulu masa aku kecik-kecik dulu..main kereta tamiya..haha..dulu aku main kat longkang je..lagipun dulu beli ciplak je kot..yang 2 hingga 3 ringgit je..okok..sekarang aku nak kongsi sikit apa yang aku beli semalam..ehh..ni ade gambar sikit..yay!!!nyannnn!!!

Dash-2 Burning Sun kalau korang pernah tengok anime Dash Yonkuro!!tau la kot~

manual..senang lagi daripada pasang gundam..tapi korang mesti tak puas hati..

yang ni boleh buat korang tak puas hati..kena warna!!!tapi aku suka warna2 ni..

ni apa natang daa..tapi kene warna gak..mungkn air-cond dia kot

arghhh..badan pulak ke???bila nak siap ni!!!(aku takkan cakap cam tu)

yahoo..badan semua dah siap..bahagian dalam pulak..zassss!!!

tayar mana ko rembat ni..?faris..jawab la..tayar bengkel kat depan umah tu..

cepatnya kau siap..mmg la aku tak tangkap gambar masa aku tengah pasang..

puuhh..siap sebenar-benarnya akhirnya..cam ne??cun??

yang bawah tu..Dash-1 Emperor,yang atas Dash-2 Burning Sun..lepas ni..Dash-3?

kami adik beradik minat tamiya..tak caya??lantak la..

yang warna hitam tu..Tridagger XX tu adik aku punya...pasang sendiri tu..

dimana ada koleksi aku..disitu ada benda yang berkaitan ngan orang ini..faris2


mesti korang terfikir...blogger faris ni tak de cerita lain ke???sebenarnya ada..tapi aku tak boleh nak keluar kan balik dari otak aku..mungkin 'medulla oblongata' aku dah rosak kot..sebab tu lebih kepada hobi aku je..nanti la kalau ada cerita yang agak-agak jiwang nanti baru aku cerita..okok..macam mana korang nak nilai cerita aku ni suka hati korang la..have a nice bloogging(bloo??)assalamualaikum..nyannn!!!~^>.>^~














Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Monday, January 24, 2011

ape kenangan korang paling best dan membuat korang terkejut?tapi sebelum tu..

assalamualaikum w.b.t kepada semua tomodachi2 faris-neko-mio..dah makan??dah mandi??yang penting...siapa ade kelas jangan ponteng2 ek...ni ade sikit benda2 asas yang aku nak kongsi..sebagai budak2 perubatan natang2 cam ni memang kena hafal...kalau tak hafal macam mana nak tau ape masalah dia kan??enjoy je la ape yang faris-neko-mio nak kongsi ni..ilmu ni..nyannn~kalau salah tolong betulkan..biasalah..nukan semua orang pandai~nyaaann

1.Hypoxia-satu keadaan yang mana pesakit kurang oksigen

2.Hyperventilation-senang cerita..tarik nafas dalam2..tu lah dia

3.Hypoventilation-satu keadaan yang dimana seseorang itu alveolar ventilation (isipadu gas dari alveoli keluar dari badan setiap minit) yang mana boleh menjurus kepada hypoxia

4.Hypoxemia-sel darah merah yang bawak oksigen kekurangan oksigen

5.Cyanosis-satu keadaan yang dimana kulit pesakit akan menjadi kebiru-biruan sebab kurang oksigen

cukup la tu ek..nanti kalau ada masa lagi aku kongsi2 lagi..harap korang semua boleh faham..ok!nyann..berbalik kepada topik asal...

ape kenangan korang paling best dan membuat korang terkejut?aku banyak...aku tunjuk dalam gambar ni je la..ni berlaku masa aku tingkatan 5...aku sedang duduk diam melayari internet dan aku pun terbukak blog kawan baik aku..perempuan la...aku baca semua entri yang ada..tiba-tiba aku nampak satu bende yang pelik....yang dimana orang perempuan takkan minat kat benda-benda macam ni...
















aku pun terkejut laa..biar betul...lepas tu dalam 2 hari gak aku demam..mak aku tanya..along?apsal demam tiba-tiba ni..aku dengan tak malunya menjawab..mama tadi along nampak ada perempuan minat gundam..lepas tu mak aku terus pelik..ape kene-mengene gundam ngan demam?

keesokan harinya..aku pi kelas lepas aku demam..kawan aku ni pun tanye...faris?apsal tak datang semalam..junior awak semua dah mengamuk sebab awak tak latih diorang semalam..lepas tu aku tanya..mai (nama singkatan) betul ka ape yang aku nampak kat blog ko tu??kawan aku jawab..kenapa??aku balas balik..aku nampak gundam....(perbualan berhenti seketika)...tiba2..nah macam ni ke???kawan aku menyergah aku..halamak betul lah..dah la kali pertama aku tengok perempuan minat gundam..lepas tu yang ade kat dia tu gundam yang aku cari-cari selama ni (pada ketika tu)...

macam mana..xbestkan???aku ingat2 balik...kenangan aku ngan budak perempuan tak banyak...apa2 pun..aku nak ucapkan semoga berjaya kat kawan aku tu..sekarang dia berada di UITM P.Pinang..harap ko boleh teman aku beli gundam lepas ni..ok..assalamualaikum!!nyannn~^>_>^~

orang dating kat taman bunga..aku dating kat kedai gundam..kuang2..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Sunday, January 23, 2011

mak aku dah marah!!!awat bilik hang ni bersepah!!!kalo tak kemas..jangan harap hang dapat gundam baru!

assalamualaikum..w.b.t...kepada semua tomodachi sihat?dah makan?kalo tak sihat atau makan susah la tu..sebab mase aku tengah tulis ni pun aku belum makan lagi..ade sikit bende aku nak kongsi..ini kisah beberape jam sebelum aku beli kereta mainan tamiya...da kat sini ade sikit gambar2 yang adik aku rembat mase aku separuh-sedar..ok..enjoy je la..yay!!














~ni koleksi kotak yang aku kumpul selama ni..90% lagi aku dah buang sebelum ni...














~susun baik-baik dulu sebelum buang...sayang ni...mana ade model kit gundam yang murah-murah..kecuali ko dah kautim ngan pemilik kedai tu...














~muka orang yang sakit..sakit hati!kerana diugut!














~ni koleksi aku bahagian yang pertama...koleksi ni setiap 1 nye.tak smpai beratus..tapi hampir sampai beratus ade la..














~ni koleksi bahagian kedua..yang ni memang mnencabar tangan dan jari-jemari nak masang nye...walupun mahal..tapi aku nak jugak!!!














~semalam aku dapat sambar ni...bagi aku ni dah payah nak jumpa..bagi aku la...nanti aku akan kongsi macam mana nak pasang gundam ni satu-persatu dan juga cara perwarnaannya


















~yang ini manual dia..nampak je macam senang..walaupun dah siap..tapi warna tak lengkap punya..aku gerenti!!!

macam mana???best???bosan agaknya kan cerita-cerita aku ni..aku kalo boleh nak buat cerita yang menyentuh hati..tapi masalahnya aku tak ada pengalaman-pengalaman yang jiwang-jiwang ni..nanti kalau ada (kalau ada) aku kongsi la..apa-apa pun enjoy je la yang ada ni...ok aku nak melabuhkan tirai dan sarapan..bangun lambat la ceritanya..okok..asasalamualaikum!nyaaannnn~^>,<^~
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Saturday, January 22, 2011

aku berpaling tadah????

tak!!!aku tak bersalah!!!...ehhh tunggu jap??ape yang aku merepek ni???lupe pulak...asssalamulaikum w.b.t....kepada pembaca dan pelancong semua sihat..kalo sihat,alhamdulillah..ade bende aku nak kongsi ni...aku  dituduh sebagai pengkhianat..bukan pengkhianat bangsa..tapi kepada hobi aku sendiri..(agaknye kot)..aku tak tukar hobi aku...cume aku tambahkan koleksi hobi aku...petang tadi aku pi 1 utama beli kereta mainan pasang2 ni..kalo mase aku kecik dulu..bnde ni di panggil kete tamiya...ni ade sikit gambar yang boleh dikongsi dan ditatap seikhlas hati..yay!!!!


















~seumur hidup aku duduk kat selangor ni..dah la umah dekat dengan 1 utama..tapi baru hari ni aku jejakkan kaki aku ketempat ni....














~ni la aku beli tadi..mungkin sempena aku dah abis sem kot...aa...ade gambar lagi...














~ni la pelekat-pelekat yang perlu dipasang pada kereta ni...














~tayar kiri dan tayar kanan..aik???tu durian ke..???aku tak makan durian!!!














~yang ni bahagian motor dia dengan tempat letak bateri...sape ade bateri???kalau tak ade..belanja aku boleh tak???aku nak bajet duit ni...














~kereta ni tak pakai baju ke???ehh...lupe la...aku pasang kereta ni macam gundam aku la...ikut buku manual dia suruh pasang pelekat kat badan dia dulu..tapi aku pasang bahagian dalam dulu..














~usaha tangga kejayaan..tapi bagi aku..usaha tangga kegemukan..dalam minggu ni berapa banyak ntah coklat mahal (cehhh)..yang aku telan..














~dah siap pasang ngan warnakan sekali...496..aku suke nombor tu...mengingatkan aku pada sesuatu yang adik aku pernah cakap...2 dalam 1..terel la ko..















~sebelah kiri...














~sebelah kanan














~natang ape tu???ular ke ulat??














~sebab tu la orang cakap aku ni gelabah...sebab buat kerja nak 'dash' aje...kadang-kadang sampai tunggang terbalik buat kerja














~bahagian belakang dia..cincai je aku warna..

bukan aku lari dari hobi asal aku...cume aku nak berehat sebentar..lagi pun bilik aku dah tak muat nak letak model gundam ni..apa-apa pun 'enjoy' je la ape yang aku kongsi ni...sampai sini je kot..skang aku nak melabuhkan tirai dah ni...assalamualaikum~nyaaa....~^O.o^~
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Thursday, January 20, 2011

Sepetang bersama junior dan gundam~

assalamualaikum...pembuka tirai yang tak de tirai...sekarang ni aku nak kongsi apa yang aku buat petang tadi..
disebabkan agak bosan duduk dalam bilik..jadi aku turun kepadang..dan berphotoshoot bersama gundam-gundam aku..ni ade sikit gambar yang sempat dirembat!














dah macam kumpulan rock la pulak diorang ni~














kami bukan kumpulan rock la..kami pemburu serangga yang diiktiraf!














argghhh..bosan..tak tau nak buat ape daa....














adikku oi..tau la bosan...tapi tak yah la sampai nak peluk kotak aku..rosak la nanti..dah la mahal..














ala..nak peluk pun tak boleh ke...aiyooo














daripada kite layan diorang ni..baik kite tgk langit..00 quanta..(sebelah kanan)




buat ape tgk langit??tgk awek kat depan tu lagi best..Burning..(sebelah kiri)















sebagai penutup..ni lah dia..main bola sepak..tapi aku tak main..aku kaki bangku...ape-ape
pun ni je boleh kongsi buat masa ni..kepada pengunjung yang meminati gundam..boleh la ber-FB ngan
eden..ok itu sahaja..nak tutu kedai dah ni..assalamualaikum~
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Saturday, January 15, 2011

kasut terkopak dan variasi strike gundam!

assalamualaikum..dan salam sejahtera..sebenarnya tak de apa-apa pun aku nak cerita..
cerita pasal kasut terkopak je la..?bukan kasut aku...kasut adik aku...pergi jusco puchong saja
jalan-jalan nak tengok gundam,tiba-tiba terkopak depan orang ramai..aku pun ketawa la terbahak-
bahak..ni ade sikit gambar..bukan gambar kat jusco la..gambar kat cafe kat umah aku...^#_O^














baru lepas balik..adik aku makan A&W..aku makan mi goreng...














mi goreng yang aku pesan dah sampai..perghh memang sedap dan pedas
tahap gunung berapi!!!...=_=














selipar adik aku yang terkopak dan...menggunakan otak yang geliga..dia amik selotape
dan tampalkan kat selipar dia..bijak2..=...=..

variasi senjata strike gundam~keturunan strike ni ada banyak jenis..ni yang aku tau la
1.strike gundam
2.strike freedom gundam
3.strike noir gundam
4.strike gundam plus IWSP
5.gale strike gundam
6.strike rouge
7.strike gundam plus striker weapon system
8.launcher strike gundam
9.sword strike gundam
10.aile strike gundam

mari la tengok sama-sama variasi strike gundam yang aku ada..














ini strike gundam~














aile strike gundam namanya..sebab ade ekor kat belakang dia tu..
dah macam jet pun ada..














dengan senapang gajah ni dipanggil launcher sword strike gundam...
dah macam askar daa..














aku paling suka yang ni..sword strike gundam!!!cun!!!laser kat pedang dia tu
asalnya warna merah..aku tukarkan jadi warna hijau..saje2 uji kemahiran mewarna..














ni bentuk paling gile..gabung semua senjata dan sistem yang ada..jadi la..
strike gundam plus striker weapon system ataupun..SUPER STRIKE!!!
dan nampaknya..jari-jemari aku ni sudah tidak mengizinkan aku untuk
menaip lagi..terpaksa la aku berrehat..enjoy la yea..ngan gundam2 aku ni..
ok!!assalamualaikum..~>o<~..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook