siapa pemandu gundam ni?

My photo
assalamualaikum pembuka bicara...walaupun tak de sesi bicara yang ada...ahmad faris bin ahmad termiji nama diberi..dilahirkan kedunia yang indah ini pada 9 september 1992 bersamaan 12 rabiulawal....hijrah(aku pun tak ingat)..sedang menuntut ilmu kejururawatan...hobi yang paling aku gemari..hobi yang banyak menghabiskan duit..mengumpul koleksi robot atau pun model kit gundam...cita-cita sebenar aku..hendak menjadi seorang 'technician' yang terkemuka..tapi disebabkan latar belakang keluarga aku yang menceburi bidang perubatan (ayah aku)dan aku terjebak dalam bidang sains kesihatan ni...dan orang selalu cakap aku ni seorang yang cukup kasar..pandai-pandai koranglah nak menilai aku..

Monday, May 30, 2011

aku tak nak makan kepak ayam!

aku tak nak makan kepak ayam!..assalamualaikum!tak ada kena mengena dengan entri yang aku nak cerita..tapi aku nak kongsi dengan korang semua tentang model baru aku ni..MG Wing Gundam Zero,kalau orang yang baru nak berjinak-jinak dalam dunia pemodelan gundam ini..pasti orang akan cakap,ini lah robot yang paling cantik aku pernah tengok,tapi aku tak menafikan,ia adalah model yang cantik dan ayu..malas aku nak bercerita panjang,tengok sahaja dan layan..

bagaikan pinang dibelah dengan parang ayam..dua-dua ada kepak..

model ini ada 17 'runner' yang kena dicabut dan dipasang

kali ini aku pasang rangka dia dahulu..memudahkan
dan tidak membuang masa aku..

bahagian kokpit dia..agak-agaknya,ada
penghawa dingin tak dekat dalam tu?

yang hijau itu,kira cermin kokpit dia lah..senang cerita..
aku warnakan cermin itu guna 'marker pen'

sepatutnya,kalau ikut dalam buku manual,kena bubuh pelekat
dekat cermin itu..tapi aku tak suka,jadi aku warnakan

inilah dia bahagian dalam model ini..

bila dipakaikan bajunya..tapi belum siap lagi..

sekarang inilah hasilnya,wing gundam zero custom,
model kit gundam yang paling ayu pernah aku ada..

perbandingan..paling kiri..HG Wing Gundam Zero,MG Wing Gundam Zero,
dan MG Wing Gundam Ver.ka/EW

bahagian belakang dia..cantik~

gelap pula gambar ini..tak apa~

......tak tahu nak cakap apa......

punyalah susah aku nak buat gaya ini..usaha tangga kejayaan,
aku percaya aku boleh buat aksi yang susah ini.. 

sasaran dikenal pasti..kunci..tembak!!!

kalau aku ada latarbelakang yang sesuai..aksi ini,memang
akan jadi yang terbaik...

inilah punca sebenar aku beli model ini..barulah kena,betul tak?

nampaknya sampai disini sahajalah entri aku kali ini,kalau aku ada rezeki..aku gerenti nak beli lagi la..apa-apa pun aku harap aku dapat 'pointer' yang terbaik untuk periksa aku..nanti aku nak beli ini..assalamualaikum!


inilah musuh wing gundam zero..epyon gundam..
tunggu..aku akan dapatkan kau!




















Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

No comments:

Post a Comment